Healthy Tastes

Φαλάφελ Φούρνου: Πεντανόστιμα και Υγιεινά

Τα τελευταία χρόνια έχω αλλάξει μαγειρικές συνήθειες, κυρίως προς όφελος των παιδιών, ανακαλύπτοντας συνεχώς υγιεινές συνταγές, τις οποίες προσαρμόζω στις διατροφικές μας προτιμήσεις! Μέσα, λοιπόν, από αλχημείες και εναλλακτικές, προσπαθώ να καλύψω τις διατροφικές ανάγκες των παιδιών μου, για τη σωστή θωράκιση του ανοσοποιητικού τους συστήματος!

Ο γιος μου δεν τρελαίνεται για τα όσπρια, όπως και πολλά παιδάκια! Τρελαίνεται όμως, για τζατζίκι και κεφτέδες! Κάθε φορά, λοιπόν, που μαγειρεύω ρεβύθια, δεν υπάρχει περίπτωση να μην φτιάξω και φαλάφελ, κοινώς ρεβυθοκεφτέδες στον φούρνο! Είναι ιδανική λύση για παιδάκια που δεν τρώνε τη ρεβυθόσουπα! Σίγουρα θα ξετρελαθούν γι’ αυτά τα χορτοφαγικά μπέργκερ, τα οποία μπορείτε να συνοδεύσετε με σος γιαουρτιού, τζατζίκι ή σως ταχινιού! Αν θέλετε μπορείτε να τα τυλίξετε σε πίτα αραβική ή σε στρογγυλά ψωμάκια!

Τα συγκεκριμένα φαλάφελ είναι super – υγιεινά, καθώς δεν περιέχουν καθόλου αλεύρι, αλλά νιφάδες βρώμης και ψήνονται στον φούρνο, όχι στο τηγάνι.

Υλικά:

  • 1 κούπα ρεβύθια μαγειρεμένα (μπορείτε να τα βράσετε μόνα τους, αφού τα μουλιάσετε από την προηγούμενη μέρα, ή να χρησιμοποιήσετε ποσότητα από αυτά που έχετε ήδη μαγειρέψει ή σας έχουν περισσέψει)!
  • 1 κρεμμύδι
  • μαϊντανό
  • 1/2 κούπα ελαιόλαδο
  • 1/2 λεμόνι
  • αλάτι – πιπέρι
  • κουρκουμά (προαιρετικά)
  • βρώμη (όσο πάρει μέχρι να σφίξει το μείγμα)

Εκτέλεση:

Βάζω όλα τα υλικά -εκτός από τη βρώμη- στο μπλέντερ μέχρι να λιώσουν και ομογενοποιηθούν. Τα μεταφέρω σε μπολ και προσθέτω λίγο – λίγο τη βρώμη. Δεν χρειάζεται να είναι πολύ σφιχτό το μείγμα, για να βγουν αφράτα και να μην στεγνώσουν στο ψήσιμο. Με κουτάλι τα τοποθετούμε σε λαδόκολλα και τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για μισή ώρα.

Tip Extra Νοστιμιάς:

Βγαίνουν πιο νόστιμα όταν γίνονται με μαγειρεμένα ρεβύθια, τα οποία περιέχουν καρότο και πατάτα!

Σος ταχινιού:

  • Ταχίνι, Λεμόνι, Ελαιόλαδο, Δυόσμος

Σος γιαουρτιού ή τζατζίκι:

  • Γιαούρτι με σκόρδο ή χωρίς, τριμμένο αγγουράκι ή καροτάκι ή και τα δυο, λίγο δυόσμο, ελαιόλαδο, λίγο αλάτι

Πάμε να δούμε και τα διατροφικά οφέλη των ρεβυθιών:

Τα ρεβύθια περιέχουν φώσφορο, ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Κ, τα οποία συμβάλλουν στην ενίσχυση της σκελετικής υγείας. Επίσης, περιέχουν φολικό οξύ, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο και χολίνη, ενώ είναι πλούσια σε κάλιο, σίδηρο, νάτριο και βιταμίνη Α, C και Β-6.

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ρεβίθια περιέχει 269 θερμίδες, 45 γραμμάρια υδατάνθρακες, 15 γραμμάρια πρωτεΐνης, 13 γραμμάρια φυτικές ίνες, 4 γραμμάρια λίπους και 0 γραμμάρια χοληστερόλης.

Ασθένειες από τις οποίες μας προστατεύουν:

Διαβήτη, Αρτηριακή Πίεση, Καρδιακές παθήσεις, Καρκίνο (λόγω του σεληνίου) και Χοληστερόλη.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *