Το παιδί μου είναι “κλειστό” και ντροπαλό. Τι να κάνω;

Το παιδί μου είναι “κλειστό” και ντροπαλό. Τι να κάνω;

Ακούω συχνά από γονείς, να καμαρώνουν και να επισημαίνουν πόσο κοινωνικό είναι το παιδί τους ή ν’ ανησυχούν σε περίπτωση που είναι πιο “κλειστό” ή ντροπαλό! Αυτό που ξεχνάμε είναι ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό, διαφορετικό, έχει τη δική του ιδιοσυγκρασία και τους δικούς του “χρόνους”. Και αυτό, που λέω πάντα είναι πως δεν είναι απαραίτητο να γίνουν όλοι “δημοσιοσχετίστες”. Εξάλλου, κάθε παιδί έχει τα δικά του χαρίσματα, ικανότητες και δεξιότητες, που μπορεί να είναι ανώτερες από τις κοινωνικές!

Από την άλλη, επειδή συμβιώνουμε σ’ ένα κοινωνικό σύνολο, το οποίο διέπεται από γραπτούς και άγραφους κανόνες, πρέπει να μάθουμε στο παιδί μας τρόπους, που θα το βοηθήσουν να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να έχει αυτοπεποίθηση, να βάζει στόχους και να έχει σεβασμό προς τον εαυτό του και το περιβάλλον του! Και ας έχει λίγους και ΚΑΛΟΥΣ φίλους!!!

Η ψυχολόγος Ελισσάβετ Γιαννοπούλου δίνει ορισμένα χρήσιμα tips σε γονείς που ανησυχούν για το παιδάκι τους που είναι ντροπαλό και “κλειστό”!

Σύμφωνα με την ίδια, ένα συνεσταλμένο παιδάκι είναι έτσι λόγω ιδιοσυγκρασίας και είναι πολύ πιθανόν να μοιάζει με τους γονείς του.
Αναρωτήσου, λοιπόν, αν στην οικογένεια είστε χαμηλών τόνων άνθρωποι ή αν είστε εξωστρεφείς και ιδιαίτερα κοινωνικοί.

Θυμήσου ότι:

ΓΙΑ ΤΑ ΝΤΡΟΠΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ…

  • Το ντροπαλό παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση και όχι πίεση.
  • Επιδίωξε συναναστροφή με παιδιά που συμπαθεί.
  • Δωσ’ του την επιλογή. Αν θέλει να παίξει με τα παιδιά είναι ο.κ. αλλά και αν θέλει να μείνει κοντά σου είναι πάλι ο.κ.
  • Δωσ’ του χρόνο. Παρατήρησε την εξέλιξη του όχι την ταχύτητα του.
  • Απέφυγε να το υπερπροστατεύεις.
  • Δωσ’ του ευκαιρίες να αναλάβει πρωτοβουλίες.

ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΩΣΤΡΕΦΗ ΠΑΙΔΙΑ

  • Δεν προλαβαίνω τις ανάγκες του, αλλά περιμένω να μου ζητήσει το ίδιο τι χρειάζεται.
  • Αποφεύγω να το ρωτάω “γιατί” και επιλέγω το “πως”.
  • Όταν αργεί να απαντήσει του δίνω το χρόνο και δεν το βομβαρδίζω με ερωτήσεις.
  • Όταν μου εκφράζει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του, αφήνω στην άκρη ο, τι κάνω και είμαι εκεί.
  • Το ενθαρρύνω να εκφραστεί μέσα από το παιχνίδι και τη ζωγραφική.

Να θυμάσαι ότι έχεις ένα σπουδαίο παιδάκι, μια ήρεμη δύναμη.

Παιδέματα