Healthy Tastes

Ελαφρύς μουσακάς με ψητά λαχανικά

Τον μουσακά τον έχουμε στο μυαλό μας σαν ένα από τα πιο δύσκολα, “μπελαλίδικα” και “βαριά” φαγητά! Κι όμως, δεν είναι έτσι… Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο που παρασκευάζουμε τα υλικά του!

Για παράδειγμα, αντί να τηγανίσουμε τις πατάτες και τις μελιτζάνες, μπορούμε να τις ψήσουμε! Έτσι, και γλιτώνουμε τον “μπελά” του τηγανίσματος και κυρίως, τα “κακά” λιπαρά που παίρνουμε από αυτό. Αν θέλουμε μπορούμε να τον κάνουμε ακόμα πιο “ελαφρύ” και “χορτοφαγικό”, αντικαθιστώντας τον μοσχαρίσιο κιμά με κιμά σόγιας και χρησιμοποιώντας γάλα ρυζιού για την μπεσαμέλ, αντί για αγελαδινό. Σε κάθε περίπτωση, τον κιμά τον μαγειρεύουμε με φρέσκια ντοματούλα, αποφεύγοντας τους συσκευασμένους χυμούς ντομάτας. Επίσης, μπορούμε να προσθέσουμε ό,τι λαχανικά θέλουμε, όπως κολοκύθια, μανιτάρια, πιπεριές!

Εκτέλεση:

Λαδώνουμε ένα ταψί και τοποθετούμε τις πατάτες, τις οποίες έχουμε κόψει σε ροδέλες. Τις αλατίζουμε και τις περιχύνουμε με λίγο λάδι. Τις ψήνουμε και αφού πάρουν λίγο χρώμα, απλώνουμε από πάνω και τις μελιτζάνες, τις οποίες επίσης, έχουμε κόψει σε ροδέλες. Στο μεταξύ, έχουμε μαγειρέψει τον κιμά (μοσχαρίσιο ή σόγιας) και ετοιμάζουμε και την μπεσαμέλ. Οι στρώσεις είναι: πατάτες – μελιτζάνες – κιμάς – τυρί (γραβιέρα ή κεφαλοτύρι) – μπεσαμέλ.

Ετοιμασία μπεσαμέλ:

1/2 λίτρο γάλα αγελαδινό ή ρυζιού, 2-3 κουταλιές αλεύρι (ολικής για πιο υγιεινό αποτέλεσμα), λίγο μοσχοκάρυδο τριμμένο και λίγο βούτυρο (φυτικό ή καρύδας)! Ανακατεύουμε συνεχώς με σύρμα μέχρι να πήξει. Στο τέλος, προσθέτουμε ένα αυγό χτυπημένο!

Σερβίρουμε με χωριάτικη σαλάτα και ελιές Ναυπακιώτικες και ψωμί ολικής άλεσης ζυμωμένο από κρητικά χέρια! Καλή μας όρεξη!

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *