Η Χαρά του Παιδιού Παιδέματα

Αντηλιακή παιδική προστασία με φυσικούς τρόπους

Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά, τα πρώτα μπάνια έχουν ήδη ξεκινήσει και το αιώνιο καλοκαιρινό δίλημμα των μαμάδων έρχεται και φέτος στο προσκήνιο: Ποιο αντηλιακό είναι κατάλληλο για την επιδερμίδα των παιδιών μας;

Προσωπικά, μ’ έχει απασχολήσει αρκετά το συγκεκριμένο ζήτημα, γιατί από τη μια πλευρά, απεχθάνομαι τα χημικά σκευάσματα όχι μόνο σε βρώσιμη, αλλά σε οποιαδήποτε μορφή τους, από την άλλη, φοβάμαι την εμφάνιση σπίλων (λόγω κληρονομικότητας και έκθεσης στον ήλιο) και φυσικά τα πιθανά εγκαύματα στο τρυφερό δερματάκι των παιδιών μου! Όπως όλοι, άλλωστε!! Έτσι, έχω καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: Η φυσική πρόληψη είναι η καλύτερη προστασία και το αντηλιακό η έσχατη λύση! Και εξηγώ για να μην παρεξηγηθώ:

Πιο παλιά, όταν δεν είχαν ανακαλυφθεί ακόμη τα αντηλιακά, οι τρόποι που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για να προστατευτούν από τον ήλιο, ήταν απλοί και αποτελεσματικοί. Απέφευγαν την έκθεση στον ήλιο κατά τις μεσημβρινές ώρες, κάλυπταν το σώμα τους με περισσότερα ρούχα και τρέφονταν με πραγματικό φαγητό και όχι “σκουπίδια”! Κάτι αντίστοιχο λοιπόν, μπορούμε να εφαρμόσουμε και σήμερα:

  1. Αποφεύγουμε να εκθέτουμε τα παιδιά μας στον ήλιο από τις 12.00 π.μ. έως τις 16.00 μ.μ.

Η καλύτερη ώρα για ν’ απολαύσει κανείς ήσυχα και με ασφάλεια το μπάνιο του στη θάλασσα είναι οι πρωινές και οι απογευματινές ώρες (και για την αποφυγή συνωστισμού, αλλά και λόγω της μειωμένης ηλιακής ακτινοβολίας). Επίσης, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι για τη σύνθεση της βιταμίνης D, η οποία είναι απαραίτητη σε παιδιά και ενήλικες, αρκούν μόνο 15 λεπτά καθημερινής παραμονής στον ήλιο και αυτά όχι σε ώρες αιχμής… Η αλόγιστη έκθεση των παιδιών στον ήλιο ενέχει κινδύνους, καθώς το δέρμα τους δεν διαθέτει ολοκληρωμένους αμυντικούς μηχανισμούς, ώστε να προστατευτεί επαρκώς από τις ακτίνες UV, με αποτέλεσμα να προκαλούνται ανεπανόρθωτες κυτταρικές βλάβες. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα μωρά μέχρι 6 μηνών απαγορεύεται να εκτίθενται στον ήλιο. 

2. Πιο καλή η σκιά…

Έχω κουραστεί ν’ ακούω πως ο ήλιος σε καίει ακόμη και όταν βρίσκεσαι κάτω από την ομπρέλα!!! Αν κάτσεις 40 ώρες, είναι φυσικό κι επόμενο!!! Είναι προτιμότερο όμως, να παίζουν τα παιδιά κάτω από την ομπρέλα παρά στην “ντάλα” του ήλιου (εννοώντας την άμεση έκθεση), έστω και με αντηλιακό. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρούμε το αντηλιακό ως πανάκεια και ότι μας επιτρέπει την εκτεταμένη έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία. Πάντως, ένας ακόμη λόγος για να πάμε στη θάλασσα νωρίς το πρωί, είναι για να βρούμε φυσική σκιά κάτω από τα δέντρα!!! Η τέλεια φυσική αντηλιακή προστασία!!!!

3. Απαραίτητη η χρήση πιστοποιημένων ρούχων αντηλιακής προστασίας με δείκτη UPF 40 και άνω τις ώρες αυξημένης ηλιοφάνειας

Ακόμη και οι δερματολόγοι επισημαίνουν ότι τα ρούχα αντηλιακής προστασίας, το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου αποτελούν την καλύτερη προστασία από τις ακτίνες UV.

4. “Αντηλιακή” διατροφή

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους, η διατροφή μπορεί να προστατεύσει το δέρμα μας από την ηλιακή ακτινοβολία. Με ποιον τρόπο μπορούμε να μετριάσουμε την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας στο δέρμα των παιδιών, τροποποιώντας τη διατροφή τους; Είναι απλό: Όταν τα ταΐζουμε “σκουπίδια” το ανοσοποιητικό τους σύστημα αδυνατίζει και δε μπορεί να τα προστατέψει έναντι της ακτινοβολίας διαμέσου των κυττάρων του δέρματος. Αντιθέτως, η κατανάλωση τροφών με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, όπως ξηροί καρποί, φρούτα και λαχανικά είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται το σώμα για να αντισταθεί φυσικά στον ήλιο, αλλά και τη φωτογήρανση.

5. Αντηλιακό… το τελευταίο “οχυρό”

Συμπερασματικά, η χρήση αντηλιακού θα πρέπει να είναι συμπληρωματικό μέτρο προστασίας και το “τελευταίο οχυρό” μας σε περίπτωση που δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις παραπάνω μεθόδους αποφυγής έκθεσης στον ήλιο. Για τα παιδιά καλό είναι να επιλέγονται αντηλιακά μόνο με φυσικά φίλτρα, ενώ στο εμπόριο κυκλοφορούν αρκετά βιολογικά – vegan αντηλιακά! Πάντοτε κατόπιν της σύμφωνης γνώμης του παιδιάτρου και του δερματολόγου μας!!

Να θυμάστε ότι τα αντηλιακά δεν προστατεύουν απόλυτα από όλα τα είδη υπεριώδους ακτινοβολίας και τα άτομα, που τα χρησιμοποιούν, συνήθως κάθονται για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα στον ήλιο, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουν μεγαλύτερες ποσότητες ηλιακής ακτινοβολίας. Αν όμως, κάποιος δεν αυξήσει τον χρόνο έκθεσής του στην υπεριώδη ακτινοβολία, παρά τη χρήση του αντηλιακού, σύμφωνα με μελέτες, η πιθανότητα να αναπτύξει μελάνωμα (που είναι κι ο μεγαλύτερος φόβος όλων), μάλλον μειώνεται.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *